T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
(17 OCAK 2014)
Toplantı öncesinde yatırımcı bölge ve il kuruluşlarımız ile mahalli idarelerin İKİS Programına girdikleri verilerden elde edilen raporlara göre 31 Aralık 2013 itibariyle; yatırımcı bölge ve il kuruluşlarımız ile mahalli idarelerimizce toplam 568 yatırım projesi için 261.394.606 TL ödenek ayrıldığı ve dönem sonuna kadar bu ödeneğin aşılarak 289.485.107 TL.’sinin harcandığı tespit edilmiştir. Böylece merkezi ve mahalli idareler yatırımları için ayrılan ödeneklerin %110,74’ü kullanılmış bulunmaktadır.
2013 Yılı Yatırımlarının sektörler itibariyle harcama ve gerçekleşme durumu aşağıdaki gibidir.
A- DÖNEM İÇERİSİNDEKİ ÖNEMLİ GELİŞMELER:
1-DSİ 4.Bölge Müdürlüğü:
Gebere II. Merhale Projesi kapsamında yapılan Yeşilburç Barajı ve Derivasyon Tesisleri Projesine 2013 yılında 8.500.000 TL ödenek ayrılmış olup, dönem sonu itibariyle 6.770.416 TL harcama yapılarak %100 oranında tamamlanmış bulunmaktadır. Projeye 2013 yılı fiyatlarıyla toplam 33.000.000 TL harcanmıştır.
Niğde Bahçeleri Sulaması ve Yenilenmesi Projesinin bedeli 6.170.000 TL olup, yıl sonuna kadar 533.673 TL harcama yapılmıştır. Proje %10 fiziki gerçekleşme seviyesinde devam etmektedir.
Merkez Koyunlu Göleti Rezervuar Alanı İyileştirilmesi ve Sulama Şebekesi Yapımı Projesine 2013 yılında 5.500.000 TL ödenek ayrılmış olup, dönem sonuna kadar 4.093.000 TL. harcama yapılarak tamamlanmıştır.
2-Karayolları 6.Bölge Müdürlüğü:
Kemerhisar-Pozantı Otoyolu Projesine 2013 yılı yatırım programında 70.690.000 TL ayrılmış olup, bu ödenekten Niğde’ye 31.845.000 TL ödenek ayrılmıştır. Projeye yıl sonu itibariyle 84.812.000 TL harcama yapılmıştır. Fiziki gerçekleşme % 92 düzeyindedir. Otoyolun kalan 20.4 km uzunluğundaki bölümünün 8,8 km’si otoyol gövdesi, 11,6 km’si gölcük bağlantı yoludur. 8,8 km’lik otoyol gövdesi tamamlanmıştır. 11,6 km’lik gölcük bağlantı yolunda üst yapı, trafik güvenlik ve peyzaj çalışmaları devam etmektedir. 2014 yılında trafiğe açılması öngörülmektedir
Bor-Niğde İl Yolu BSK Yapım İşi Projesi yatırım programı dışındaki işler kapsamındadır. Proje tutarı 21.280.000 TL olup, 2013 yılında 4.253.000 TL harcama yapılmıştır. Bor yolu Niğde’ye geliş güzergahında 4 km’si binder seviyesinde yapılmıştır. Kalan kesimlerin 2014 yılında yapılması planlanmaktadır.
Niğde-Tepeköy-Çiftlik Yolu Niğde-Çiftlik bağlantısını önemli oranda kısaltacak olan proje kapsamında 34 km yolun il yolu statüsünde yapılması planlanmaktadır. Projenin 20/08/2013 tarihinde 27.444.444 TL’ye ihalesi gerçekleştirilmiştir. 18.11.2013 tarihinde de yer teslimi yapılmıştır. 2014 yılı çalışma sezonu başında çalışmalara başlanacak olup, 2016 yılı içerisinde işin tamamlanması hedeflenmektedir.
(Niğde-Yeşilhisar) Ayr.-Çamardı -Otoyol Ayr. Yolu Projesine 2013 yılında 3.000 TL iz ödenek verilmiş olmasına karşın dönem sonuna kadar 7.199.000 TL harcanmış olan projenin fiziki gerçekleşmesi % 85’e yükselmiştir.
3- Niğde İl Sağlık Müdürlüğü :
300 Yataklı Niğde Bölge Hastanesi toplam 43.986.981 TL harcanarak tamamlanmış olup, 30 Eylül 2013 Pazartesi günü hizmete girmiştir.
30 Yataklı Çiftlik Devlet Hastanesi Projesi 7.200.000 TL Proje bedeli ve 2.000.000 TL yılı ödeneği ile 2013 Yılı Yatırım Programına girmiş olup, 18 Eylül 2013 tarihinde ihalesi yapılmıştır.
4-Yeni Niğde İl Emniyet Müdürlüğü Projesi 15.000.000 TL Proje bedeli ve 3.000.000 TL yılı ödeneği ile 2013 Yılı Yatırım Programına girmiştir.
B- ÖNEMLİ YATIRIM PROJELERİ
İlimizin sosyo-ekonomik kalkınmasında çok önemli katkısı olacak önemli yatırım projelerinin 31 Aralık 2013 tarihi itibariyle gerçekleşme durumu aşağıdaki gibidir.
a) Kemerhisar-Pozantı Otoyolu Projesi
İnşaatına 1993 yılında başlanmış olan projenin toplam bedeli 3.403.827.000 TL.dir. Projeye 2013 yılı sonuna kadar 3.185.916.000 TL harcama yapılmıştır. Niğde ve Kemerhisar Bağlantı yollarının da dâhil olduğu 139 km. uzunluğundaki projeye 2013 yılı yatırım programında 70.690.000 TL ayrılmış olup, bu ödenekten Niğde’ye 31.845.000 TL ödenek ayrılmıştır. 31 Aralık 2013 itibariyle 84.812.000 TL harcama yapılmıştır. Fiziki gerçekleşme % 95 düzeyindedir. Otoyolun kalan 20.4 km uzunluğundaki bölümünün 8,8 km’si otoyol gövdesi, 11,6 km’si gölcük bağlantı yoludur. 8,8 km’lik otoyol gövdesi tamamlanmıştır. 11,6 km’lik gölcük bağlantı yolunda üst yapı, trafik güvenlik ve peyzaj çalışmaları devam etmektedir. 2014 yılında trafiğe açılması öngörülmektedir
b) Bor-Altunhisar (Altunhisar Ç.Y. Dahil)-Çiftlik Yolu (KOP)
1995 yılında programa alınan Yolun uzunluğu 48 km. olup, Toplam proje bedeli 36.000.000 TL olan projeye 2012 yılı sonuna kadar 33.840.000 TL harcama yapılmıştır. 2013 yılında projeye 1.516.000 TL ödenek verilmiştir. Dönem sonu itibariyle 737.000 TL harcama yapılmış olan projenin fiziki gerçekleşmesi % 100 seviyesindedir. Bor Altunhisar arası bölünmüş
yol olarak tamamlanmıştır. Altunhisar-Çiftlik arasında 6 km’lik kesimin temel takviyesi yapılmıştır. Kavşak düzenlemeleri devam etmektedir.
c) Niğde-Yeşilhisar Ayr.-Çamardı -Otoyol Ayr. Yolu (KOP)
2005 yılında programa alınan yolun uzunluğu 102 km. olup, toplam proje bedeli 9.660.000 TL, Önceki Yıllar harcaması 5.744.000 TL’dir. 2013 yılında 3.000 TL iz ödenek verilmiş olmasına karşın dönem sonuna kadar 7.199.000 TL harcanmış olan projenin fiziki gerçekleşmesi % 85’e yükselmiştir.Yolun 22 km.lik kesimi alt temel seviyesinde tamamlanmıştır. Temel ve sathi kaplama çalışmaları devam etmekte olup, 2013 yılında yolun tamamının sathi kaplamalı olarak bitirilmesi hedeflenmektedir. Yelatan civarında meydana gelen iki adet heyelanda ıslah çalışmaları devam etmektedir. Geri kalan 28 km’lik kesimin ise 2014 yılında ihale edilmesi planlanmaktadır.
ç) Ankara-Niğde Otoyolu ÇED Raporu Projesi
342 km’lik Ankara-Niğde Otoyolunun ÇED Raporu hazırlama işi yatırım programına alınmış olup, Karayolları Genel Müdürlüğünce ihale edilmesi planlanmaktadır.
d) Niğde-Tepeköy-Çiftlik Yolu (KOP)
Niğde-Çiftlik bağlantı mesafesini önemli oranda kısaltacak olan proje kapsamında 36 km yolun il yolu statüsünde yapılması planlanmaktadır. 20/08/2013 tarihinde 27.444.444 TL’ye ihalesi gerçekleştirilmiştir. 18.11.2013 tarihinde de iş yeri teslimi yapılmıştır. 2014 yılı çalışma sezonu başında çalışmalara başlanacak olup, 2016 yılı içerisinde işin tamamlanması hedeflenmektedir.
e) Niğde Gebere 2.Merhale Projesi
1996 yılında başlanan proje kapsamında Yeşilburç Barajı ve Derivasyon Tesislerinin Toplam Proje Bedeli 40.002.000 TL’dir. 2012 yılı sonuna kadar 23.332.000 TL harcama yapılmış olan projeye 2013 yılında 8.500.000 TL ödenek ayrılmış olup; dönem sonu itibariyle 6.770.416 TL harcama yapılarak proje %100 oranında tamamlanmıştır. Projeye 2013 yılı fiyatlarıyla toplam 33.000.000 TL harcanmıştır.
2011 yılında proje bünyesine alınan Niğde Bahçeleri Sulaması ve Yenilenmesi Projesinin bedeli 6.170.000 TL olup, yıl sonuna kadar 533.673 TL harcama yapılmıştır. Proje %10 fiziki gerçekleşme seviyesinde devam etmektedir.
f) Ulukışla Darboğaz Göleti Sulaması 2. İkmali
Ulukışla Darboğaz Göleti 2011 yılı sonunda tamamlanmıştır. Gölet Sulama 2. İkmali Projesine 2013 yılında 170.000 TL ödenek ayrılmış olup, 2013 yılı itibariyle 349.323 TL harcama yapılmıştır. % 33 fizik gerçekleşme seviyesinde devam etmektedir.
g) Çiftlik Azatlı Göleti ve Sulaması ve Merkez Hançerli Göleti ve Sulaması Projesi
2012 yılında yatırım programına alınan proje ile Melendiz Çayı üzerinde geçirgenlik problemi bulunmayan bir yerde yeni Gölet yapılması amaçlanmaktadır. 2013 yılı yatırım programındaki Merkez Hançerli Göleti ve Sulaması Projesi ile birleştirilmiştir. Her iki projenin toplam proje bedeli 12.194.620 TL olup, 2013 yılı ödeneği 5.859.402 TL’dir. Projelere Dönem sonu itibariyle 5.859.402 TL. harcama yapılmıştır. Fiziki gerçekleşme seviyesi %50 düzeyindedir.
ğ) Merkez Koyunlu Göleti Rezervuar Alanı İyileştirilmesi ve Sulama Şebekesi
Projesi
2012 yılında yatırım programına alınan proje ile geçirgenlik problemi bulunan Gölet tabanının iyileştirilerek su tutulmasının sağlanması amaçlanmaktadır. Proje Bedeli 5.500.000 TL olup, 2013 yılı ödeneği de 5.500.000 TL’dir. Proje dönem sonuna kadar 4.093.405 TL harcama yapılarak tamamlanmıştır.
h) Ulukışla Handeresi Göleti ve Sulaması Projesi
2012 yılında yatırım programına alınan projenin bedeli 10.000.000 TL, 2013 yılı ödeneği 1.000.000 TL’dir. İhalesi 20/08/2013 tarihinde yapılmış olup, fiziki gerçekleşme % 1’dir.
ı) Bor Kılavuz Göleti ve Sulaması Projesi
2013 yılında yatırım programına alınan projenin bedeli 12.000.000 TL, 2013 yılı ödeneği 1.000.000 TL’dir. İhalesi 13/08/2013 tarihinde yapılmış olup, fiziki gerçekleşme % 1’dir.
i) Çamardı Ören Göleti ve Sulaması Projesi
2013 yılında yatırım programına alınan projenin bedeli 30.000.000 TL, 2013 yılı ödeneği 1.000.000 TL’dir. İhalesi 09/01/2014 tarihinde ihalesi yapılmıştır.
j) Merkez Kayırlı Göleti ve Sulaması Projesi
2013 yılında yatırım programına alınan projenin bedeli 7.500.000 TL, 2013 yılı ödeneği 1.000.000 TL’dir. İhalesi yapılmış olup, fiziki gerçekleşmesi %1’dir.
k) 300 Yataklı Niğde Bölge Hastanesi Projesi
2010 Yılında Yatırım Programına alınmış olup, Mevcut Niğde Devlet Hastanesi ve Ek Binası arsalarının TOKİ’ye devri karşılığında TOKİ tarafından Merkez Kumluca Mevkiindeki arsa üzerine yaptırılan 300 Yataklı Niğde Bölge Hastanesi Projesinin toplam proje bedeli 42.500.000 TL, 2012 yılı sonuna kadar toplam harcaması 42.034.187 TL olup, projeye dönem sonu itibariyle 1.952.794 TL harcama yapılmıştır. Böylece 300 Yataklı Niğde Bölge Hastanesi toplam 43.986.981 TL harcanarak tamamlanmış olup, 30 Eylül 2013 Pazartesi günü itibariyle hizmete girmiştir.