Kalkınma Planı ve Yıllık Programları ile verilen görevler çerçevesinde;
1 İl’in ekonomik ve sosyal yapısını belirlemek amacıyla araştırmalar yapmak, ilgili resmi ve özel kuruluşlardan toplanan bilgilerden faydalanarak, il envanterini hazırlamak,
2 İl’deki kamu kuruluşlarınca üst kademelere gönderilecek yatırım tekliflerini incelemek, varsa aralarındaki uyumsuzluk veya çelişkileri tespit etmek ve bir rapor halinde durumu İl Koordinasyon Kuruluna sunmak,
3 Plan-program uygulamaları ile yıllık programlarda yer alan İl’deki kamu yatırımlarını izlemek, ortaya çıkan ve koordinasyonu gerektiren sorunları belirlemek, çözümlenmesi için gerekli tedbirleri tespit ederek, Valilik Makamına bildirmek ve çözümlenmesine yardımcı olmak,
4 İl Koordinasyon Kuruluna götürülmesi gereken koordinasyon ve izleme konularında gerekçeli rapor hazırlamak, bu kurulun çalışmalarına ilişkin ön hazırlıkları yapmak ve sekreterya hizmetlerini yürütmek, Toplantıda alınan kararları takip etmek,
5 Kalkınma Bakanlığınca merkezi ve mahalli idareler yatırımlarının izlenmesi amacıyla oluşturulan İl Koordinasyon ve İzleme Sistemine (İKİS) kamu kurum ve kuruluşlarınca yapılacak veri girişlerini kontrol ve koordine etmek,
6 Mahalli İdarelerin planlama çalışmalarına ve yatırım tekliflerinin hazırlanmasına kalkınma planları doğrultusunda yardımcı olmak, bu idarelerin yatırımlarının uygulanmasını izlemek ve değerlendirmek,
7 Devlet-halk işbirliği ile mahalli kaynaklar harekete geçirilerek meydana getirilen ekonomik girişimlerin oluşturulması ve izlenmesi çalışmalarında Vali’ye yardımcı olmak,
8 Ekonomik girişimlere katılanlar ile benzer girişimlere katılacak olanlar için gözleme ve uygulamaya dayalı eğitim çalışmaları düzenlemek, plan, program, ekonomik ve sosyal kalkınma konularında il kuruluşlarının eğitim programları arasında uyum sağlamak,
9 İlçelerle, plan ve program uygulanmasında etkili bir haberleşme ve işbirliğini sağlamak,
10 Plan ve programların halka tanıtılması konusunda gerekli çalışmaları yapmak,
11 İl Kitaplık ve Dokümantasyon Merkezinin çalışmalarını düzenlemek, izlemek, geliştirmek ve İlçe Kitaplık ve Dokümantasyon Merkezlerinin düzenlenmesi ve geliştirilmesi çalışmalarına yardımcı olmak,
12 İlin sosyo-ekonomik konulara ilişkin brifing dosyalarını, gerekli tablo ve grafikleri, haritaları hazırlamak ve bunların güncelliğini sağlamak,
13 Niğde Valiliği Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi çalışmalarını koordine etmek,
14 Başbakanlığın 15 Şubat 2008 tarihli ve 26788 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 2008/2 nolu Genelgesi uyarınca İl Genelinde yürütülen Enerji Verimliliği çalışmalarını takip etmek ve yönlendirmek,
15 12.11.2008 tarihli ve 27.052 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yabancı Sermayeli Şirketlerin Taşınmaz Edinimine İlişkin Yönetmelik gereğince taşınmaz ve sınırlı ayni hak edinimleri işlemlerini yapmak,
16 Kalkınma planları ve yıllık programlar ile ilgili olarak Valilikçe verilecek diğer görevleri yapmak.
İletişim
Adres : Yukarı Kayabaşı Mahallesi, Sağlık Caddesi Bina No:2 51200 Merkez/NİĞDE
E-posta : planlama.nigde@icisleri.gov.tr
Tel : 0 388 232 23 24
Faks : 0388 232 23 29 / 0388 232 23 13